Λύση:
Αλγόριθμος
Δευτεροβάθμια_εξίσωση
Εκτύπωσε
'Δώσε το συντελεστή α:'
Διάβασε
α
Εκτύπωσε
'Δώσε το συντελεστή β:'
Διάβασε
β
Εκτύπωσε
'Δώσε το συντελεστή γ:'
Διάβασε
γ
Εκτύπωσε
Αν
α
<>
0
τότε
Δ
←
β^2
-
4*α*γ
Αν
Δ
<
0
τότε
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση έχει 2 μιγαδικές ρίζες'
αλλιώς_αν
Δ
>
0
τότε
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση έχει ΔΥΟ ΡΙΖΕΣ:'
Εκτύπωσε
'ρ1 =',
(-β
+
Τ_Ρ(Δ))/(2*α)
Εκτύπωσε
'ρ2 =',
(-β
-
Τ_Ρ(Δ))/(2*α)
αλλιώς
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση έχει ΜΙΑ ΔΙΠΛΗ ΡΙΖΑ:'
Εκτύπωσε
'ρ =',
-β/(2*α)
Τέλος_αν
αλλιώς
Αν
β
<>
0
τότε
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση έχει ΜΙΑ ΡΙΖΑ:'
Εκτύπωσε
'ρ =',
-γ/β
αλλιώς
Αν
γ
<>
0
τότε
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση είναι ΑΔΥΝΑΤΗ'
αλλιώς
Εκτύπωσε
'Η εξίσωση είναι ΑΟΡΙΣΤΗ'
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Τέλος
Δευτεροβάθμια_εξίσωση
2. Να δοθεί αλγόριθμος (σε ψευδοκώδικα και σε διάγραμμα ροής) ο οποίος να διαβάζει ένα έτος και να αποφασίζει αν είναι δίσεκτο ή όχι। Χρησιμοποιήστε την ακόλουθη πληροφορία।
i) Αν διαιρείται με το 400 είναι δίσεκτος (το 2000 είναι δίσεκτο).
ii) Αν διαιρείται με το 4 αλλά όχι με το 100 είναι δίσεκτο (το 1980 είναι δίσεκτο, το 1900 δεν είναι).
iii) Αν ένα έτος δε διαιρείται με το 4 δεν είναι δίσεκτο.
Λύση:Αλγόριθμος
Δίσεκτο_Έτος
Εκτύπωσε
"Δώσε μια χρονολογία"
Διάβασε
έτος
Αν
(έτος mod 400
=
0)
τότε
Εκτύπωσε
"Το ",
έτος,
" είναι δίσεκτο έτος."
αλλιώς
Αν
(έτος
mod
4
=
0)
και
(έτος
mod
100
<>
0)
τότε
Εκτύπωσε
"Το ",
έτος,
" είναι δίσεκτο έτος."
αλλιώς
Εκτύπωσε
"Το ",
έτος,
" δεν είναι δίσεκτο έτος."
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Τέλος
Δίσεκτο_Έτος
Λύση:
Αλγόριθμος
Ελάχιστο_Τριών_ΑριθμώνΕκτύπωσε
'Δώσε τρεις αριθμούς'Διάβασε
α,
β,
γmin
←
αΑν
β
<
min
τότε
min
←
βΤέλος_αν
Αν
γ
<
min
τότε
min
←
γΤέλος_αν
Εκτύπωσε
'Ο μικότερος αριθμός είναι ο:',
minΤέλος
Ελάχιστο_Τριών_Αριθμών4. Να γραφεί αλγόριθμος που να διαβάζει το βαθμό ενός μαθητή και να υπολογίζει την αντίστοιχη αξιολόγηση του με βάση το βαθμό του και σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
0-9,4 | Απορρίπτεται |
9,5-13,4 | Μέτρια |
13,5-15,4 | Καλά |
15,5-18 | Πολύ καλά |
18,1-20 | Άριστα |
Ο αλγόριθμος να γραφεί με τους ακόλουθους τρόπους:
i) Με εντολές αν…τότε
ii) Με εντολές αν…τότε…αλλιώς_αν
iii) Με εμφωλευμένα αν
Λύση:
Αλγόριθμος
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_i
!Διαβάζει έναν βαθμό και εμφανίζει στον χρήστη
!τον χαρακτηρισμό βαθμολογίας
Εκτύπωσε
'Δώσε βαθμό: '
Διάβασε
βαθμός
Αν
βαθμός
>=
0
και
βαθμός
<=
9.4
τότε
Εκτύπωσε
'Απορρίπτεται'
Τέλος_αν
Αν
βαθμός
>=
9.5
και
βαθμός
<=
13.4
τότε
Εκτύπωσε
'Μέτρια'
Τέλος_αν
Αν
βαθμός
>=
13.5
και
βαθμός
<=
15.4
τότε
Εκτύπωσε
'Καλά'
Τέλος_αν
Αν
βαθμός
>=
15.5
και
βαθμός
<=
18
τότε
Εκτύπωσε
'Πολύ Καλά'
Τέλος_αν
Αν
βαθμός
>=
18.1
και
βαθμός
<=
20
τότε
Εκτύπωσε
'Άριστα'
Τέλος_αν
Τέλος
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_i
Aλγόριθμος
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_ii
!Διαβάζει έναν βαθμό και εμφανίζει στον χρήστη
!τον χαρακτηρισμό βαθμολογίας.
!Κάνει χρήση της Αν...Αλλιώς_Αν...Τέλος_Αν
Εκτύπωσε
'Δώσε βαθμό: '
Διάβασε
βαθμός
Αν
βαθμός
>=
0
και
βαθμός
<=
9.4
τότε
Εκτύπωσε
'Απορρίπτεται'
αλλιώς_αν
βαθμός
<=
13.4
τότε
Εκτύπωσε
'Μέτρια'
αλλιώς_αν
βαθμός
<=
15.4
τότε
Εκτύπωσε
'Καλά'
αλλιώς_αν
βαθμός
<=
18
τότε
Εκτύπωσε
'Πολύ Καλά'
αλλιώς
Εκτύπωσε
'Άριστα'
Τέλος_αν
Τέλος
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_ii
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_iii!Κάνει χρήση εμφωλευμένων διαδικασιών Αν
Εκτύπωσε
'Δώσε βαθμό: 'Διάβασε
βαθμόςΑν
βαθμός
>=
0
και
βαθμός
<=
9.4
τότε
Εκτύπωσε
'Απορρίπτεται'αλλιώς
Αν
βαθμός
<=
13.4
τότε
Εκτύπωσε
'Μέτρια'
αλλιώς
Αν
βαθμός
<=
15.4
τότε
Εκτύπωσε
'Καλά'
αλλιώς
Αν
βαθμός
<=
18
τότε
Εκτύπωσε
'Πολύ Καλά'
αλλιώς
Εκτύπωσε
'Άριστα'
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Τέλος_ανΤέλος_αν
Τέλος
Χαρακτηρισμός_Βαθμολογίας_iii5Σε ένα video-club οι πελάτες δεν πληρώνουν κάθε κασέτα που νοικιάζουν αλλά στο τέλος κάθε μήνα πληρώνουν συνολικά για τις κασέτες που νοίκιασαν σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
μέχρι 5 κασέτες | 2 ευρώ την κασέτα |
μέχρι 15 κασέτες | 1,5 ευρώ την κασέτα |
μέχρι 20 κασέτες | 1,3 ευρώ την κασέτα |
περισσότερες από 20 | 1 ευρώ την κασέτα |
Να γίνει αλγόριθμος που θα δέχεται τον αριθμό των κασετών που νοίκιασε κάποιος πελάτης το μήνα και θα εμφανίζει τα χρήματα που θα πρέπει να καταβάλει στο video-club.
Λύση:Αλγόριθμος
video_club
Εκτύπωσε
'Δώσε πόσες κασέτες νοίκιασες αυτό τον μήνα:'
Διάβασε
κασέτες
Αν
κασέτες
<=
5
τότε
Χρέωση
←
κασέτες*
2
αλλιώς_αν
κασέτες
<=
15
τότε
Χρέωση
←
κασέτες*
1.5
αλλιώς_αν
κασέτες
<=
20
τότε
Χρέωση
←
κασέτες*
1.3
αλλιώς
Χρέωση
←
κασέτες*
1
Τέλος_αν
Εκτύπωσε
'Ο πελάτης χρεώνεται με:',
Χρέωση,
' €'
Τέλος
video_club
ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ | ΧΡΕΩΣΗ |
Πρώτα 800΄΄ | 0,20 ευρώ. |
801΄΄ - 1500΄΄ | 0,15 ευρώ. |
1500΄΄ και άνω | 0,10 ευρώ. |
Να αναπτύξετε αλγόριθμο, ο οποίος θα διαβάζει τα δευτερόλεπτα χρέωσης και θα υπολογίζει και εμφανίζει τη συνολική χρέωση του πελάτη, συμπεριλαμβάνοντας το πάγιο και την επιβάρυνση του Φ।Π.Α. 18%.
Λύση:
Αλγόριθμος
Κινητή_ΤηλεφωνίαΠάγιο
←
15Εκτύπωσε
'Δώσε τη χρονοχρέωση σε δευτερόλεπτα:'Διάβασε
δευτερόλεπταΑν
δευτερόλεπτα
<=
800
τότε
Χρέωση
←
δευτερόλεπτα*
0.20αλλιώς_αν
δευτερόλεπτα
<=
1500
τότε
Χρέωση
←
(800*0.20)
+
(δευτερόλεπτα
-
800)*0.15αλλιώς
Χρέωση
←
(800*0.20)
+
(700*0.15)
+
(δευτερόλεπτα
-
1500)*0.1Τέλος_αν
Τελική_Χρέωση
←
Χρέωση
+
ΠάγιοΑξία_ΦΠΑ
←
Τελική_Χρέωση*
18/100Συνολική_Χρέωση
←
Τελική_Χρέωση
+
Αξία_ΦΠΑΕκτύπωσε
'Η Συνολική Χρέωση του Πελάτη είναι:',
Συνολική_Χρέωση,
"ευρώ"Τέλος
Κινητή_Τηλεφωνία
7 Για τον υπολογισμό του μέσου όρου βαθμολογίας του προφορικού και του γραπτού βαθμού ενός μαθητή ακολουθούνται τα εξής: Εξετάζεται αν ο γραπτός διαφέρει από τον προφορικό κατά λιγότερο από τρεις μονάδες ।Αν αυτό ισχύει υπολογίζεται ο μέσος όρος τους. Αν όχι, εξετάζεται ποιος είναι μεγαλύτερος. Αν ο προφορικός είναι μεγαλύτερος από τον γραπτό, τότε ο προφορικός γίνεται 3 βαθμούς μεγαλύτερος από τον γραπτό και υπολογίζεται ο μέσος όρος τους. Αν ο γραπτός είναι μεγαλύτερος από τον προφορικό, τότε δεν υπολογίζεται ο μέσος όρος τους αλλά ο μαθητής πηγαίνει για επανεξέταση. Να γίνει αλγόριθμος που θα ελέγχει τις παραπάνω περιπτώσεις και θα εμφανίζει τα κατάλληλα μηνύματα.
Λύση:Αλγόριθμος
Προσαρμογή_Προφορικής_Βαθμολογίας
Εκτύπωσε
"Δώσε τον βαθμό στα προφορικά"
Διάβασε
πρ
Εκτύπωσε
"Δώσε τον βαθμό στα γραπτά"
Διάβασε
γρ
Αν
Α_Τ(γρ
-
πρ)
<=
3
τότε
μο
←
(πρ
+
γρ)/2
Εκτύπωσε
"Ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι:",
μο
αλλιώς
Αν
πρ
>
γρ
τότε
πρ
←
γρ
+
3
μο
←
(πρ
+
γρ)/2
Εκτύπωσε
"Ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι:",
μο
αλλιώς
Εκτύπωσε
"Επανεξέταση"
Τέλος_αν
Τέλος
Προσαρμογή_Προφορικής_Βαθμολογίας8 Σε ένα σχολείο της Ευρώπης οι μαθητές μπορούν να κάνουν μέχρι και 50 αδικαιολόγητες απουσίες. Αν κάποιος μαθητής κάνει περισσότερες από 50 τότε, πρέπει να δώσει ξανά όλα τα μαθήματα τον Αύγουστο. Αν ξεπεράσει τις 110 αδικαιολόγητες απουσίες, τότε πρέπει να επαναλάβει την τάξη. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να δικαιολογούν κάποιες από τις απουσίες τους, προσκομίζοντας τα κατάλληλα δικαιολογητικά. Ο μέγιστος αριθμός απουσιών που μπορεί να δικαιολογήσει κάποιος είναι 60. Έτσι παρόλο που κάποιος μπορεί να έδωσε δικαιολογητικά για περισσότερες από 60 απουσίες, τελικά θα του δικαιολογηθούν μόνο οι 60, ενώ οι υπόλοιπες θα προστεθούν στις αδικαιολόγητες. Να γίνει αλγόριθμος ο οποίος θα δέχεται το πλήθος των αδικαιολόγητων απουσιών ενός μαθητή καθώς και το πλήθος των απουσιών για τις οποίες προσκόμισε κάποιο δικαιολογητικό, και να εμφανίζει αν περνάει την τάξη, αν πρέπει να ξαναδώσει τα μαθήματά του ή αν πρέπει να επαναλάβει την τάξη.
Λύση:
Αλγόριθμος
Απουσίες
Εκτύπωσε
"Δώσε τις αδικαιολόγητες απουσίες"
Διάβασε
αδ
Εκτύπωσε
"Δώσε τις δικαιολογημένες απουσίες"
Διάβασε
δικ
Αν
δικ
>
60
τότε
αδ
←
αδ
+
(δικ
-
60)
Τέλος_αν
Αν
αδ
<= 50
τότε
Εκτύπωσε
"Περνάει την τάξη"
αλλιώς_αν
αδ
<=
110
τότε
Εκτύπωσε
"Πρέπει να δώσει όλα τα μαθήματα τον Αύγουστο"
αλλιώς
Εκτύπωσε
"Επαναλαμβάνει την τάξη"
Τέλος_αν
Τέλος
Απουσίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου